چگونه آیلتس ۸ بگیریم؟

چگونه آیلتس ۸ بگیریم؟Reviewed by علیرضا فرشادفر on Jun 26Rating: 5.0چگونه آیلتس 8 بگیریم؟در این مقاله پرده از اسرار کسب آیلتس 8 برداشته می شود. شاید بسیاری از آیلتس آموزان کسب نمره 8 را امری محال و دست نیافتنی بیابند اما در این مقاله به عوامل موفقیت در آزمون آیلتس و کسب نمره 8 پرداخته شده است.
alireza farshadfar - چگونه آیلتس ۸ بگیریم؟
علیرضا فرشادفرنویسنده مقاله

کسب آیلتس 8 برای بسیاری از دانشجویانم امری محال به نظر می رسد در حالیکه با رعایت نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره می کنم این امری دیگر محال نخواهد بود. به امید روزی که پایین ترین نمره در آزمون آیلتس برای تمام ایرانیان نمره 8 باشد. به امید آن روز.


چگونه آیلتس 8 بگیریم؟

چگونه آیلتس 8 بگیریم؟!

در این مقاله به 10 نکته اساسی برای کسب آیلتس 8 اشاره خواهم کرد. با رعایت این 10 نکته مهم مطمئنا کسب آیلتس 8 به امری عادی تبدیل خواهد شد البته به یاد داشته باشید که هرچقدر نمره ایدآل شما در آزمون آیلتس بیشتر باشد، به همان نسبت تلاش و پشتکار شما نیز باید بیشتر باشد.

1

برای کسب آیلتس 8 باید متد داشته باشید !

برای کسب آیلتس 8 باید حتما متد داشته باشید. مثلا باید بدانید که پاراگراف introduction در تسک دو رایتینگ آیلتس را با چه متدی بنویسید؟ و یا سوالات چهارگزینه ای در آزمون ریدینگ را به چه روشی پاسخ دهیم؟ و در بخش سوم اسپیکینگ آیلتس به چه متدی سوالات را پاسخ دهیم؟. 

داشتن متد در آزمون آیلتس باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود و این مساله برای کسب آیلتس 8 بسیار لازم و ضروری است.

2

برای کسب آیلتس 8 بزرگ بیندیشید و کوتاه قدم بردارید

برای کسب آیلتس 8 اهداف بزرگ در سر بپرورانید، اما قدم های خود را کوتاه و آهسته بردارید. به عنوان مثال از همان ابتدا سعی نکنید روزی هزار کلمه را حفظ کنید.

قدم های کوتاه یعنی سعی کنید هرروز یک کلمه جدید را به صورت کامل یادبگیرید و سعی کنید یک نکته گرامری را فرابگیرید. قدم های کوتاه ،آهسته اما پیوسته و هرروزی، شما را بیشتر به سمت آیلتس 8 سوق می دهد.

دوستانی که این مطلب را مطالعه نمودند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند  اصول نوشتن writing |چرا ایرانیان علیرغم تلاش زیاد در رایتینگ آیلتس موفق نیستند؟

3

برای کسب آیلتس 8 کمتر آزمون دهید و بیشتر آماده شوید

برای کسب آیلتس 8، به جای اینکه هرروز از خودتان آزمون بگیرید،سعی کنید هفته ای یک بار از خودتان آزمون بگیرید و به جای آن بقیه روز های هفته را به آماده سازی خود اختصاص دهید.

هروز به طور مستمر و آهسته، تمام کلمات جدید موجود در ریدینگ آزمونی را که از خود گرفته اید را در دیکشنری پیدا کنید و با آنها جمله بسازید.

موضوعات جدید اسپیکینگ آزمون انجام شده را با دوست و پارتنر خود، مرتب تمرین نمایید و نمونه های رایتینگ موضوع آزمون انجام شده را پیدا کنید و سعی کنید اشتباهات گرامری خود را مرتفع سازید.

4

حفظیات شما لزوما به معنی استفاده صحیح برای کسب آیلتس 8 نیست !

بسیاری از دانشجویان من به خود می بالند و گاها با نوعی غرور می گویند که هزاران کلمه را حفظ کرده اند،ده ها موضوع رایتینگ حفظ کرده اند و غیره.

حفظیات شما لزوما برای کسب آیلتس 8 کافی نیستند. برای موفقیت در آیلتس باید بتوانید از گنجینه حفظیات خود در عمل استفاده نمایید. چه فایده ای دارد زمانی که شما هزاران کلمه را از بر دارید در حالیکه طرز استفاده از آنها را در جمله به درستی نمی دانید.

5

برای کسب آیلتس 8 از اشتباهات خود درس بگیرید!

بسیاری از آیلتس آموزان هر روز از خود آزمون می گیرند و گلایه می کنند که چرا نمره آنها ماه هاست که افزایش نیافته است.

پاسخ من به این دسته از دوستان این است که آیا از اشتباهات خود درس گرفته اید ؟؟؟ و سعی کرده اید که در آزمون های بعدی آن ها را جبران نمایید؟ به عنوان مثال، آیا از اشتباهات گرامری خود درس گرفته اید؟ آیا کلماتی را که به غلط در رایتینگ خود استفاده کرده اید را در آزمون های بعدی اصلاح کرده اید؟

دوستانی که این مطلب را مطالعه نمودند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند  Exaggerate ، متد جدید و موثر کسب نمره ۸ و بالاتر در امتحان speaking آیلتس

6

برای کسب آیلتس 8، ازاستفاده از کلمات و گرامر پیچیده پرهیز نمایید !

توصیه من به تمام  آیلتس آموزان مخصوصا در آزمون اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس این است که از استفاده از کلمات بسیار پیچیده و گرامرهای سخت و پیچیده که باعث می شود که گفته های شما و نوشته های شما شبیه گفته و نوشته های ربات ها شود، پرهیز کنید

برای جلوگیری از این مساله به نکته شماره 7 توجه نمایید.

7

برای کسب آیلتس 8، به زبان انسان ها حرف بزنید و بنویسید، نه به زبان ربات ها

اگر تمایل دارید که نمرات بالایی را در آزمون اسپیکینگ آیلتس کسب نمایید سعی کنید به زبان خودتان و طبیعی صحبت نمایید. این مساله به معنی عدم استفاده از کلمات و عبارات مختلف و جالب نیست، بلکه به این معنی است که در آزمون اسپیکینگ از کلمات و عباراتی که طرز استفاده آنها را به درستی بلد نیستید و فقط آنها را حفظ کرده اید پرهیز کنید.

8

برای کسب آیلتس 8، از کلمات و عبارات حفظ شده پرهیز کنید !

برای موفقیت در آزمون رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس،از کلمات و عبارات حفظ شده پرهیز کنید. برای آزمون گیرنده، جالب نیست که شما از عباراتی که حفظ کرده اید و گاها در جاهای اشتباه استفاده می نمایید، استفاده نمایید به جای آن، سعی کنید از لغات و عبارات موضوعی استفاده نمایید. یعنی برای هر موقعیت، لغات و عبارات خاص همان موقعیت را استفاده نمایید.

جهت موفقیت در این بخش چند محصول کاربردی سرزمین دانش را به شما توصیه می کنم.


دوستانی که این مطلب را مطالعه نمودند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند  پنج نکته کلیدی برای موفقیت در لیسنینگ آیلتس

آموزش آیلتس
9

مهمترین راز برای کسب آیلتس 8 این است که هیچ رازی وجود ندارد !

متاسفانه تعدادی از افراد سودجو سعی دارند که آیلتس را امری رازآلود جلوه دهند که تنها خودشان هستند که از این رازهای سر به مهر آگاهی دارند. خدمت شما عرض می کنم، برای کسب آیلتس 8 هیچ راز موفقیتی جز آگاهی و تلاش مستمر وجود ندارد. به جای اینکه خود را مشغول این افکار پوچ سازید، شروع کنید به اقدام کردن و برای کسب آیلتس 8 قدمی بردارید هرچند کوتاه اما مستمر.


چگونه آیلتس 8 بگیریم؟

چگونه آیلتس 8 بگیریم؟

10

به جای نگرانی های بیهوده، اقدام نمایید !

برای کسب آیلتس 8، به جای نگرانی های بیهوده و فکر کردن به جنبه منفی و محال بودن کسب این نمره، قلم و کاغذ را بردارید و شروع کنید به آموختن. شروع کنید به نوشتن یک رایتینگ تسک دو آیلتس. یک مجله را برای تقویت ریدینگ خود بخوانید. خلاصه به جای فکر کردن، شروع کنید به قدم برداشتن بسیاری از مشکلات تا زمانی که قدم در راهی نگذاشته اید خود را نمایان نمی کنند.


امیدوارم این مقاله مورد توجه شما دوستان عزیز قرار گرفته باشد. لطفا در صورت داشتن هرگونه سوال، پیشنهاد یا انتقادی، با ما در تماس باشید. به امید کسب آیلتس 8 و بالاتر در آزمون آیلتس.

منبع :سرزمین دانش​

برای رای دادن باید عضو سایت باشید

علیرضا فرشادفر

مدیر سایت سرزمین دانش، مدرس آزمون آیلتس با بیش از 10 سال سابقه تدریس، MBA از دانشگاه منچستر، بنیانگزار آیلتس سیستماتیک در ایران

هیچ نظری وجود ندارد

× شما برای نظر دهی باید وارد شوید
    دریافت آموزش های رایگان  متفاوت آزمون آیلتس به همراه هدایای آموزشی باورنکردنی آزمون آیلتس
    به جمع 43500 نفره اعضا سرزمین دانش بپیوندید