چگونه یک میلیارد لغت برای آیلتس حفظ کنیم؟

IMG 20151105 WA0002 1 1 - چگونه یک میلیارد لغت برای آیلتس حفظ کنیم؟
علیرضا فرشادفرنویسنده مقاله

چگونه یک میلیارد لغت برای آیلتس حفظ کنیم؟​

سوالی که هرروزه دانشجویان من از من می پرسند که چگونه دامنه لغات خود را برای آیلتس افزایش دهیم؟از چه منابعی استفاده کنیم؟کدام کتاب ها را بخریم؟من امروز 200 لغت حفظ کرده ام شما چطور؟ در جواب به دانشجویان و دوستان عزیزم مقاله زیر را تهیه کردم ، این مقاله را با دقت فراوان مطالعه بفرمایید، امیدوارم جواب سوال خود را در این زمینه دریافت کنید.لطفا در صورت اینکه این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد به این مقاله امتیاز دهید و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید . حمایت شما از ما موجب تولید محصولات آموزشی با کیفیت تری در آینده خواهد شد.

تاثیر فراگیری لغت برای آزمون آیلتس

​نقش فراگیری لغت برای آیلتس بر هیچ کس پوشیده نیست. ابتدا مروری می کنیم بر آیلتس سیستماتیک و اهداف آن، در آیلتس سیستماتیک توضیح دادیم که هدف در آزمون آیلتس چیست؟ در آنجا گفتیم هدف در آزمون آیلتس سنجش قدرت ارتباطی یا Communication Skills می باشد و نه حفظ کردن یک میلیارد لغت برای آیلتس. زمانی که هدف تقویت ارتباط بین انسان ها باشد حتما نباید انسان ها یک میلیارد لغت حفظ کنند، حتما می گویید مگر امکان دارد و با گفته من مخالفت می کنید اندکی صبور باشید! مثالی برای شما می آورم. کودکانی که تازه زبان به صحبت کردن باز می کنند و بسیار شیرین هستند را در نظر بگیرید این کودکان چند لغت را حفظ کرده اند؟ شما به جرات بگویم 50 کلمه اما خیلی راحت با والدین شان ارتباط برقرار می کنند. پس مشکل ما در چیست که با مطالعه و حفظ کردن یک میلیارد لغت همچنان از صحبت کردن بسیار ساده در حد یک کودک 3 ساله عاجز هستیم؟آیا این همه سال،این همه تلاش این همه کتاب های دیکشنری و کلاس زبان رفتن همگی آنها بیفایده بود؟بله!به جرات به شما بگویم که راه را اشتباه رفته ایم امیدوارم روزی زبان آموزان و اساتید در کشورمان ایران این موضوع را لحاظ کنند و بتوانیم جبران گذشته را بکنیم. در ادامه به شیوه حفظ کردن لغات مثل یک کودک 3 ساله می پردازیم.

دوستانی که این مطلب را مطالعه نمودند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند  آیلتس سیستماتیک چیست؟

شیوه آموختن لغت برای آیلتس مانند یک کودک 3 ساله 

یک کودک 3 ساله انگلیسی​ نه تنها نمی تواند کتاب های متعدد را بخواند بلکه نمی تواند بنویسد پس چطور روز به روز کلمات بیشتری را حفظ می کند و در جمله استفاده می کند؟یک کودک یه ساله کلمات جدید را از طریق مادرش می شنود مادر این کودک در طول روز چندین بار این لغات را برای فرزندش تکرار می کند و در شرایط عملی سعی می کند حتی اگر نیاز نباشد این لغات را استفاده نماید موقعیت استفاده از این لغات را فراهم کند یعنی لغات قبل را با لغات جدید تعویض می کند و با تکرار کردن متعدد این کلمات در ذهن کودک حک می شود.پس در اصل کودک کلمات جدید را می شنود و مرتبا تکرار می کند و مهمتراز همه آنها کودک سعی می کند کلمات جدید را تکرار کند کاری که ما بزرگترها به دلیل داشتن ترس از قضاوت دیگران انجام نمی دهیم مبادا که دیگران ما را مسخره کنند.پس بهترین روش آموختن لغت برای آیلتس شنیدن صوتی این لغات و تکرار زیاد آن و استفاده از این کلمات در جمله های مختلف می باشد.حفظ کردن تک تک لغات و نوشتن فارسی معنی آنها در جلوی آن فاجعه ای است که نه تنها کمکی به ما نمی کند بلکه مشکلات متعددی را برای ما به وجود می آورد در ادامه به بعضی از این مشکلات می پردازیم.

لغت برای آیلتس|سرزمین دانش

لغت برای آیلتس|سرزمین دانش

یک میلیارد لغت برای آیلتس را حفظ کردم اکنون موقع انجام چه کاری است؟

چه حسی بدی است زمانی که شاگردان من به من مراجعه می کنند و با افتخار می گویند که من یک میلیارد لغت برای آیلتس را حفظ کرده ام و من در جواب آنها می گویم خوب آفرین اما اگر در آزمون آیلتس  با لغت یک میلیارد و یکم مواجه شدید که قبلا حفظ نکرده باشید، تکلیف چیست؟ قدری در فکر فرو می روند و می گویند خوب شما کتاب دیگری سراغ ندارید که لغات آنها را هم حفظ کنیم ؟!!!!و اما فاجعه از همین جا شروع می شود یعنی تکرار مکرر اشتباهات.به جای حفظ کردن یک میلیارد لغت می توان 1000 لغت آموخت اما یک میلیارد روش استفاده از آنها را تمرین کرد.در آزمون آیلتس روش هایی وجود دارد که شاید مجبور نباشیم یک میلیارد لغت را حفظ کنیم در ادامه به یکی از این روش ها می پردازیم.

دوستانی که این مطلب را مطالعه نمودند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند  ۹ لغت کاربردی آیلتس برای کسب آیلتس ۹

شیوه حدس زدن در مقابل حفظ کردن لغت برای آیلتس

یک روش فوق العاده برای رویارویی با لغت در آزمون آیلتس شیوه حدس زدن یا Guessing می باشد.در آزمون آیلتس برد با کسی نیست که یک میلیارد لغت را از حفظ دارد چونکه همانطور قبلا گفته شد امکان دارد کلماتی در آزمون بیاید که قبلا ما آنها را حفظ نکرده ایم. در این مواقع بهترین روش روش حدس زدن کلمه در معنای جمله می باشد یعنی با توجه به کلمات قبل و بعد بتوانیم معنی کلمه جدید را حدس بزنیم.افرادی این روش را به خوبی انجام می دهند که کلمات را حفظ نکرده باشند بلکه کلمات را در جمله و بیشتر به شکل دیداری و شنیداری یاد گرفته باشند و ترکیب کلمات را در جملات متعدد و در موقعیت های مختلف تمرین کرده باشند.

Ielts Vocabulary Guessingwww.SarzamineDanesh.Com  - چگونه یک میلیارد لغت برای آیلتس حفظ کنیم؟

بهترین شیوه رویارویی با لغات آیلتس


مطابق آنچه تاکنون گفته شد حفظ کردن یک میلیارد لغت کاری عاقلانه نیست و نه تنها نتیجه مثبتی در برندارد مشکلات زیادی نیز برای شما به وجود می آورد بهترین روش آموختن لغات آیلتس فراگیری کلمات در جمله می باشد و گوش دادن به فایل های شنیداری مرتبط با لغات تاثیر بسیار زیادی در امر یادگیری شما دارد.به دلیل تقاضای دوستان عزیزم  محصول فوق العاده کاربردی "کاملترین مجموعه لغات ایلتس " را تهیه کردم که دوستان می توانند استفاده کنند.امیدوارم مفید واقع شود.

محصول خارق العاده کامل ترین مجموعه لغات آیلتس با تخفیف ویژه 30%

محصول کامل ترین مجموعه لغات آیلتس بهترین و کاربردی ترین محصول موجود در اینترنت می باشد محصولی که با تهیه آن لغات کاربردی آیلتس را در جمله به همراه تمرین و مهمتر از همه به همراه فایل های صوتی که باعث می شود کلمات کاربردی را در موقعیت های واقعی یادبگیرید و با این روش تا همیشه این لغات در حافظه شما باقی خواهد ماند.


برای رای دادن باید عضو سایت باشید
دوستانی که این مطلب را مطالعه نمودند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند  Exaggerate ، متد جدید و موثر کسب نمره ۸ و بالاتر در امتحان speaking آیلتس

علیرضا فرشادفر

مدیر سایت سرزمین دانش، مدرس آزمون آیلتس با بیش از 10 سال سابقه تدریس، MBA از دانشگاه منچستر، بنیانگزار آیلتس سیستماتیک در ایران

هیچ نظری وجود ندارد

× شما برای نظر دهی باید وارد شوید
    هدیه ویژه سرزمین دانش به شما

    کاملترین خودآموز لغات آیلتس

    کد تخفیف سی درصدی این محصول تنها برای 24 ساعت فعال شد
    کد تخفیف :get30
    دریافت آموزش های رایگان  متفاوت آزمون آیلتس به همراه هدایای آموزشی باورنکردنی آزمون آیلتس
    به جمع 43500 نفره اعضا سرزمین دانش بپیوندید