برای آیلتس از کجا شروع کنم؟

برای آیلتس از کجا شروع کنم؟Reviewed by استاد فرشادفر، فارغ التحصیل از دانشگاه منچستر بریتانیا on Jun 26Rating: 5.0برای آزمون آیلتس از کجا شروع کنم؟برای آیلتس از کجا شروع کنم؟ سوالی که ذهن بسیاری از داوطلبان آیلتس را به خود اختصاص می دهد. با توجه به گستردگی منابع آزمون آیلتس و حجم وسیع اطلاعات داوزلبان به نوعی دچار سردرگمی می شوند. با مطالعه این مقاله دیدگاه شما در مورد آزمون آیلتس متحول می شود.

برای آیلتس از کجا شروع کنم؟ این سوالی است که ذهن بیشتر آیلتس آموزان را به خود اختصاصی می دهد. با توجه به گستردگی منابع آزمون آیلتس، دانشجویان آیلتس به نوعی دچار سردرگمی شده اند. در این مقاله بر آن شدم تا به قدر توان به زوایای پنهان آزمون آیلتس بپردازم. امیدوارم مورد رضایت شما دوستان عزیز قرار گیرد.

alireza farshadfar - برای آیلتس از کجا شروع کنم؟ علیرضا فرشادفر
نویسنده مقاله

امروزه با وجود پیشرفت های تکنولوژی اطلاعات و سهولت دسترسی دانشجویان به منابع آیلتس جنرال و آکادمیک، کلافگی های داوطلبان نیز افزایش یافته است. روزی نیست که داوطلبان آزمون آیلتس در مورد اینکه برای آیلتس ازکجا شروع کنم؟ از بنده سوالاتی نپرسند.

در پاسخ به این دوستان گرامی، فاکتورهای مختلفی مورد بررسی قرار می گیرند. در ادامه این مقاله به این فاکتورهای مهم بیشتر می پردازیم.

برای آیلتس از کجا شروع کنم؟

برای آیلتس از کجا شروع کنم؟

برای آیلتس از کجا شروع کنم؟ شناخت هدف و تعیین استراتژی صحیح برای رسیدن به هدف

داوطلبان عزیز آزمون آیلتس  انتظار دارند که یک نسخه ثابت و قابل تجویز برای تمام دانشجویان وجود داشته باشد. که با دریافت این نسخه و بعد از مدت زمان ثابتی، مثلا 3 ماه، بتوانند نمره 7 را در آزمون آیلتس دریافت کنند. تعدادی هم از من می پرسند که چگونه آیلتس 8 بگیریم؟

پاسخ من به تمام دانشجویان عزیز این است که هیچ نسخه ثابت و قابل تجویز به همه داوطلبان وجود ندارد. مدت زمان ثابتی هم وجود ندارد. برای کسب نمرات بالا در آزمون آیلتس، هر کس با توجه به سطح زبان انگلیسی ، پیشینه مطالعاتی زبان انگلیسی ، توانایی در ایجاد ارتباط به زبان انگلیسی ، میزان وقت و میزان پشتکار خود، بعد از مدت زمان خاصی به هدف خود می رسند.

دیدگاه سیستماتیک تنها روش موفقیت در آزمون آیلتس

برای موفقیت در آزمون آیلتس باید دیدگاه سیستماتیک داشته باشید. تیم آیلتس سرزمین دانش افتخار دارد برای نخستین بار در ایران بنیانگزار آیلتس سیستماتیک باشد. برای آشنایی بیشتر با این دیدگاه مقاله دیدگاه آیلتس سیستماتیک چیست؟ را مطالعه بفرمایید.

در دیدگاه سیستماتیک باید آزمون آیلتس را به عنوان یک سیستم نگاه کرد. در  یک سیستم کلیه اجزا در جهت تامین یک هدف فعالیت می کنند. در ابتدای کار باید هدف خود را از کسب آزمون آیلتس به روشنی  مشخص نمایید.

عده ای از داوطلبان، آزمون آیلتس را صرفا به عنوان پلی برای مهاجرت یا ادامه تحصیل می دانند. در صورتی که عده ای دیگر انتطارات بسیار بیشتری از آیلتس دارند. اینگونه افراد بسیار با درایت هستند. اینها می دانند که هدف از آزمون آیلتس ایجاد ارتباط به زبان انگلیسی است. در نتیجه تمام تلاش خود را می کنند که مهارت های لازم را برای تقویت ارتباط به زبان انگلیسی را در خود تقویت کنند.

دوستانی که این مطلب را مطالعه نمودند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند  کجا امتحان آیلتس بدهیم | مقایسه مراکز برگزاری آزمون آیلتس در ایران

مرحله دوم ، تعیین استراتژی می باشد. استراتژی در اصل راه رسیدن به هدف ما را تشکیل می دهد. زمانی که هدف خود را به روشنی شناسایی کردیم، راه رسیدن به آن را سریع تر می یابیم. روزانه با بسیاری از داوطلبان آیلتس برخورد دارم که حتی نمی دانند برای چه منظور قصد گرفتن آیلتس را دارند!

آیا در میان توده ای از منابع آزمون آیلتس بدون هیچ برنامه ریزی گرفتار شده اید!!؟؟

هیچ جای نگرانی نیست. هر آنچه برای کسب آیلتس 8 و بالاتر بدان نیاز دارید. به همراه برنامه ریزی روزانه مطالعه منحصر به شخص شما ایجاد شده برای شما. در یک پکیج منحصر به فرد تنها با یک دهم هزینه بهترین کلاس های خصوصی آیلتس.

برای آیلتس از کجا شروع کنم؟تعیین استراتژی صحیح و سنجش میزان پیشرفت

برای موفقیت در آزمون آیلتس باید یک استراتژی بسیار قوی داشته باشیم. این استراتژی به ما می گوید که امروز دقیقا چه مراحلی را باید بپیماییم تا به هدف خود برسیم.​

برای تعیین استراتژی صحیح برای موفقیت در آزمون آیلتس باید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم و صادقانه با آن روبرو شویم. چه کسانی می توانند به ما نقاط ضعف و قدرتمان را گوشزد کنند؟ بهترین معیار آزمون های استاندارد، آزمون تعیین سطح آیلتس می باشند. تفسیر نتایج آزمون های استاندارد نیز از وظایف یک استاد و متخصصی برنامه ریزی آزمون آیلتس می باشد. گاها دیده می شود که افراد بعد از شرکت در آزمون های استاندارد، تعیین سطح نتایج را تفسیر به رای خود می کنند. این مسئله از بزرگترین اشتباه آیلتس آموزان می باشد. جهت آشنایی بیشتر با برنامه ریزی در آزمون آیلتس می توانید مقاله برنامه ریزی روزانه و هفتگی برای آزمون آیلتس را مطالعه فرمایید.

تیم متخصصی آیلتس سرزمین دانش با برخورداری از تیم خبره برنامه ریزی آزمون آیلتس، می توانند شما را در تفسر نتایج و برنامه ریزی تخصصی آزمون آیلتس یاری نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با بخش پشتیبانی سرزمین دانش در ارتباط باشید.

دقت نمایید از نشانه های یک برنامه ریزی صحیح برای آزمون آیلتس، امکان سنجش پیشرفت شما در طول مسیر رسیدن به هدف می باشد. تیم خبره برنامه ریزی آزمون آیلتس، نباید هیچگاه شما را صرفا با یک برنامه ریزی تنها بگذارد. شما باید مرتبا مورد سنجش پیشرفت قرار گیرید. چه بسا در طول مسیر متخصص برنامه ریز آیلتس، مجبور شود چندین بار برنامه را مطابق با نقاط ضعف و پیشرفت شما تغییر دهد.

برای آیلتس از کجا شروع کنم؟ مطالعه به صورت خودآموز یا شرکت در کلاس

سوال دیگری که بسیاری از آیلتس آموزان از ما می پرسند این است که آیا می توانیم به صورت خودآموز آیلتس را مطالعه نماییم یا باید​ حتما در کلاس های آمادگی آیلتس شرکت نماییم؟

اول از همه، این سوال تا حدودی به توانایی های فردی و مدت زمانی که تا آزمون آیلتس فرصت دارید بستگی دارد. درمیان دانشجویان من در طول 15 سال سابقه تدریس آزمون آیلتس، بودند کسانی که صرفا با مطالعه خودآموز آزمون آیلتس نمرات بالایی را کسب کرده اند. البته در نظر داشته باشید در کاملترین خودآموز آزمون ielts دنیا هستند افرادی که به عنوان E-facilitizer فعالیت می کنند. وظیفه این افراد راهنمایی های مختصر و رفع شبهات و سوالات آیلتس آموزانی می باشد،که به صورت خودآموز مشغول به آموختن آیلتس می باشند.

دوستانی که این مطلب را مطالعه نمودند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند  برای آیلتس چی بخونم؟

توصیه بنده به عنوان یک متخصصی آزمون آیلتس این است که اگر فرصت کافی برای آزمون آیلتس را دارید و وقت کافی برای شرکت در کلاس های آمادگی آیلتس را ندارید. می توانید محصول خودآموز کاملترین دوره آموزشی ielts را از سایت سرزمین دانش تهیه نمایید. این محصول پرفروش ترین خودآموز آیلتس سایت یودمی می باشد که توسط تیم تولید محتوای سرزمین دانش از سایت یودمی به قیمت 120 دلار خریداری شده است. مدت زمانبندی این دوره 30 روزه می باشد و در این 30 روز جمیع مهارت های آزمون آیلتس به طور همزمان پوشش داده می شود. این دوره بیشتر برای کسانی مورد استفاده است که مدت بسیار محدودی تا آزمون آیلتس دارند و دسترسی به برنامه ریزی قوی برای آزمون آیلتس را نیز ندارند.

بهترین خودآموز آیلتس
دوره های آنلاین آیلتس برای چه کسانی مناسب می باشد؟

​هر روزه تعداد زیادی از آیلتس آموزان از من در مورد دوره های آنلاین آیلتس سوال می کنند. این سوال در  مقاله برای آیلتس از کجا شروع کنم؟ پاسخ داده خواهد شد. شرکت در دوره های آنلاین آیلتس به مقدار بسیار زیادی به روحیات آیلتس آموزان بستگی دارد. بسیاری از دانشجویان آزمون آیلتس، ترجیح می دهند تا به صورت Face To Face با استاد آیلتس خود تعامل داشته باشند. تعدادی هم صرفا انتقال تجربه از استاد به خود را ملاک می دانند. آنها عقیده دارند که هدف، آموختن است حال یا به شکل کلاس های فیزیکی یا به شکل دوره های آنلاین آیلتس.

برای آیلتس از کجا شروع کنم؟ تیم آیلتس کوچینگ سرزمین دانش برای اولین بار در ایران تقدیم می کند...

​تیم IELTS Coaching سرزمین دانش، برگرفته از تیم اساتید دانش آموخته بریتانیا، به مدیریت استاد فرشادفر، فارغ التحصیل از دانشگاه منچستر در رشته مدیریت اجرایی MBA با پانزده سال سابقه تدریس تخصصی آزمون آیلتس در ایران و مالزی و منچستر ،آماده خدمت رسانی به آیلتس آموزان عزیز می باشد.

جهت انجام برنامه ریزی تخصصی برای آزمون آیلتس و متوجه شدن نقاط قوت و ضعف خود و برنامه ریزی تخصصی براساس متد SWOT Analysis ، با هزینه بسیار اندک فرم زیر را تکمیل نمایید و به صورت آنلاین هزینه این خدمت رسانی را پرداخت نمایید.

این خدمت رسانی شامل مصاحبه تعیین سطح آنلاین، برنامه ریزی یا Study Plan و آنالیز Swot برای پیداکردن نقاط ضعف و قدرت شما در آزمون آیلتس و ارائه راهکار به شما می باشد. با این متد دیگر لازم نیست چندین بار در آزمون آیلتس شرکت نمایید و با پرداخت هزینه های گزاف، خود به آزمون و خطا بپردازید و هزینه های زمانی و مالی زیادی را متحمل شوید.

مشاوره و برنامه ریزی تخصصی برای کسب آیلتس 7 و بالاتر

    * برنامه ریزی تخصصی شامل تهیه Study Plan مطابق با نیاز و زمان شما**مشاوره نقاط ضعف شامل مصاحبه با شما و تعیین نقاط ضعف و تبدیل آنها به نقاط قوت ***آیلتس کوچینگ شامل مشاوره 1 ساعت قبل از آزمون به منظور همراهی و مشاوره لحظه آخر برای آزمون آیلتس
برای آیلتس از کجا شروع کنم؟ توصیه پایانی تقویت دامنه لغات برای آیلتس

دوستانی که این مطلب را مطالعه نمودند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند  ۶ ساختار جمله برای نمره ۸ در رایتینگ آیلتس آکادمیک تسک یک

در پایان توصیه ای را به شما دوستان عزیزم دارم. به دلیل مشکلی که دامنگیر تعداد وسیعی از داوطلبان آیلتس در ایران می باشد و آن ناقص بودن دامنه لغات کاربردی آیلتس و شیوه غلط آموختن لغات برای آزمون آیلتس می باشد.​

یکی از اشتباه ترین روش های آموختن لغات برای آزمون آیلتس، حفظ کردن لغات زیاد به شیوه لغت و معنی به زبان پارسی است. به عنوان مثال admit = پذیرفتن. خوب معنی این لغت به زبان پارسی به معنی پذیرفتن می باشد. فرض کنید که تصمیم دارید در آزمون رایتینگ آیلتس یک Essay بنویسید. حال نیاز به کلمه ای داریدکه به معنی پذیرفتن است. اما پذیرفتن چه چیزی؟آیا پذیرفتن به معنی قبول کردن یا گرفتن چیزی. اینجاست که داوطلبان دچار مشکل اساسی می شوند. تنها توصیه من به شما بزرگواران آموختن لغات کاربردی آیلتس در جمله آنهم نه تنها در یک جمله بلکه در 2 یا سه جمله است.

آموختن لغات در جمله ها به شما کمک می کند که لغات را کاربردی بیاموزید. در زمان تهیه محصولات لغات کاربردی آیلتس حتما دقت فرمایید که محصولات لغات باید حتما با مثال های گوناگون همراه باشند. همچنین همزمان لغات مترادف ها و متضادها را نیز باید فرا بگیریم. جدیدا محصولات بسیار خوبی در این زمینه منتشر شده اند. محصول کاملترین مجموعه لغات آیلتس در سایت سرزمین دانش یکی از اینهاست. این محصول به شیوه کاملا Interactive ارائه می شود. یعنی داوطلبان بعد از آموختن کلمات جدید و مشاهده چندین مثال، مورد آزمون  آنلاین به صورت همزمان قرار می گیرند. این شیوه باعث می شود که بلافاصله کاربرد لغات جدید در ذهن شما حک شود و شما با لغات مترادف آن کلمات نیز آشنا می شوید.

برای مشاهده منابع لغات آیلتس محصول سایت سرزمین دانش لطفا برروی تصویر زیر کلیک فرمایید.

منابع لغات آیلتس

منابع لغات آیلتس


قدردانی از شما دوستان گرامی برای مطالعه مقاله برای آیلتس از کجا شروع کنم؟

امیدوارم مقاله برای آیلتس از کجا شروع کنم؟ تا حدودی توانسته باشد ابهامات شما دوستان عزیزم را برطرف کند. برای مشاهده سوالات متداول آیلتس و پاسخ های اساتید سایت سرزمین دانش می توانید به بخش از من بپرس سایت سرزمین دانش مراجعه فرمایید. 

سوالات متداول آیلتس |سرزمین دانش

همچنین برای آشنایی بیشتر با منابع آیلتس جنرال و آکادمیک  رایگان می توانید به مقاله ای در این زمینه در سایت مراجعه نمایید.

منابع آیلتس جنرال
آموزش اسرار اسپیکینگ آیلتس
برای رای دادن باید عضو سایت باشید

علیرضا فرشادفر

مدیر سایت سرزمین دانش، مدرس آزمون آیلتس با بیش از 10 سال سابقه تدریس، MBA از دانشگاه منچستر، بنیانگزار آیلتس سیستماتیک در ایران

دریافت آموزش های رایگان  متفاوت آزمون آیلتس به همراه هدایای آموزشی باورنکردنی آزمون آیلتس
به جمع 43500 نفره اعضا سرزمین دانش بپیوندید