برای آیلتس چی بخونم؟

برای آیلتس چی بخونم؟Reviewed by استاد فرشادفر، فارغ التحصیل از دانشگاه منچستر بریتانیا on Jun 26Rating: 5.0برای آیلتس چی بخونم؟ | کسب موفقیت حتمی در اولین بار آزمون آیلتسبرای آیلتس چی بخونم؟ برای موفقیت در آزمون آیلتس در همان بار اول روش هایی وجود دارد که با دانستن آنها در همان بار اول می توان نمرات بسیار خوبی را در آزمون آیلتس کسب نمایید. برنامه ریزی برای آزمون آیلتس با روش های زمان محور در مقاله برای آیلتس چی بخونم به روشنی آموزش داده شده است.

برای آیلتس چی بخونم؟ متاسفانه بسیاری از کاندیداهای آزمون آیلتس در مرتبه اول موفق به کسب نمرات مورد نظر خود نمی شوند. این مساله باعث تحمیل هزینه های گزاف و وقت بسیار است. علت بسیاری از این شکست ها در آزمون آیلتس نداشتن استراتژی موفق و قطعی برای کسب نمرات بالا در آزمون آیلتس است. در مقاله برای آیلتس چی بخونم؟ سه استراتژی فوق العاده برای موفقیت در آزمون آیلتس را مورد بررسی قرار می دهیم. به امید استفاده شما دوستان عزیزم در سرزمین دانش.

photo 2017 04 20 12 28 10 - برای آیلتس چی بخونم؟ علیرضا فرشادفر
نویسنده مقاله

برای آیلتس چی بخونم؟ | گام اول تهیه استراتژی مناسب برای آماده سازی آزمون آیلتس

برای آیلتس چی بخونم؟ بهترین استراتژی برای آماده سازی آزمون آیلتس، استراتژی هست که شما را در کمترین زمان ممکن به هدفتان برساند. همچنین استراتژی آماده سازی ما باید باعث شود در آزمون آیلتس، بار اول، کمترین اشتباه را داشته باشیم. در این مقاله هدف برای ما کسب نمره مورد نیازمان در اولین آزمون آیلتس است. در ادامه، روش هایی را که در کمترین زمان ممکن و با کمترین میزان اشتباهات، باعت موفقیت ما در آزمون آیلتس، اولین مرحله، می شود را مورد بررسی قرار می دهیم.

برای آیلتس چی بخونم؟

برای آیلتس چی بخونم؟ استراتژی منطبق با زمان آزمون آیلتس

1

یک هفته قبل از آزمون آیلتس

برای آیلتس چی بخونم؟

برای آیلتس چی بخونم؟ برروی ضعیف ترین مهارت خود تمرکز کنید. بهترین روش را برای پوشش ضعف خود انتخاب کنید. به علت کمبود شدید زمان از اتلاف وقت به شدت خودداری کنید.

اگر برروی رایتینگ آیلتس خود کار می کنید، از متد LCW استفاده نمایید. این متد مخفف کلمات Look Cover Write می باشد. این متد به معنی تقلید از نمونه رایتینگ های موفق با نمرات بالا دیگر دانشجویان می باشد. دقت کنید در اینجا از کلمه تقلید استفاده کردم نه از کلمه کپی کردن. کپی کردن راینیگ های دیگر دانشجویان، به هیچ عنوان توصیه نمی شود. زیرا رایتینگ شما از شکل طبیعی و سالم خود خارج می گردد. کلمه تقلید به معنی استفاده از ساختارهای نوشتاری، متد نوشتن، کلمات و عبارات پیچیده و مناسب برای کسب نمرات بالا می باشد.

سعی کنید نمونه رایتینگ های سنوات گذشته آزمون آیلتس، نمرات بالا، را تهیه نمایید. از آنها الگوبرداری کنید. معمولا موضوعاتی را انتخاب نماییدکه در سالهای گذشته تکرار بیشتری داشتند. شروع کنید به تغییر دادن آنها. جملات و پاراگراف ها را تغییر دهید. شروع کنید به paraphrase کردن یا تغییر کلمات کلیدی پاراگراف. ایم مساله نه تنها به شما کمک می کند که ساختارهای نوشتاری مناسبی را تولید نمایید، به شما در فراگیری نکات گرامری و لغات جدید کمک می کند.

دوستانی که این مطلب را مطالعه نمودند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند  IELTS Speaking :از دیدگاه علم روانشناسی

جهت رفع این نیاز شما کتاب Templates for IELTS Writing را به شما پیشنهاد می کنیم که محصول سه کتاب معجزه آسای رایتینگ آیلتس موجود می باشد. این کتاب شامل 22 قالب آماده برای رایتینگ آیلتس می باشد که موضوعات بسیار تکرارپذیر و مهم را پوشش می دهد. اگر در آخرین هفته آماده سازی آزمون آیلتس هستید، مطالعه این کتاب سودمند را به شما پیشنهاد می کنم.

راه کار دیگر که بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد استفاده از feedback و نظر  تخصصی یک استاد آیلتس در مورد رایتینگ شماست. حتما برای یک بار هم که شده از نظر یک استاد آزمون آیلتس در زمینه رایتینگ خود بهره بگیرید.

اگر برای آزمون اسپیکینگ آیلتس خود را آماده می کنید، حتما از روش Mimicking استفاده نمایید. این متد، به معنی گوش دادن به نمونه اسپیکینگ آیلتس افراد Native (ترجیحا بریتیش زبان) و تکرار زیاد آنچه می شنوید، می باشد. اگر قدرت شنیداری خوبی دارید، به شما توصیه می کنم که حتما اسپیکینگ خود را ضبط کنید و بعد به آن گوش دهید. با این متد اشتباهات خود را می توانید اصلاح کنید. مانند روش LCW در رایتینگ، به نمونه اسپیکینگ آیلتس کاندیداهایی که نمرات بالا گرفته اند گوش فرا دهید، و آنها را تقلید کنید. این مساله منجر به تقویت گرامر و دامنه لغات آیلتس شما می شود.

قویا به شما پیشنهاد می کنم هفته قبل از آزمون را به فایل های صوتی BBC English Learning گوش فرادهید. عبارات و کلمات جدید را تقلید نمایید. هنگام گوش دادن به این فایل ها از متد Shadowing استفاده کنید. در این متد بعد از شنیدن هر عبارت دکمه Pause فایل صوتی را زده و چندید بار عبارات شنیده شده را با صدای بلند تکرار نمایید. این روش در هفته قبل از آزمون به شدت در اصلاح تلفظ شما برای آزمون اسپیکینگ آیلتس موثر می باشد.

اگر برای ریدینگ آیلتس و برای لیسنینگ آیلتس آماده می شوید، بهترین توصیه من در هفته آخر آماده سازی آیلتس انجام آزمون های مختلف آیلتس IELTS practice Test می باشد. سعی کنید قسمت هایی را که در آن نمرات زیادی را از دست می دهید شناسایی کنید.

نمونه سوالات آیلتس جنرال

آیا در میان توده ای از منابع آموزش آیلتس بدون هیچ برنامه مطالعاتی گرفتار شده ای؟؟!!

هیچ جای نگرانی نیست. هر آنچه برای کسب آیلتس 8 و بالاتر به آن نیاز داری به همراه برنامه ریزی روزانه اختصاصی برای شما همگی در یک پکیج منحصربه فرد. با هزینه یک دهم کلاس های خصوصی آیلتس  برای نخستین بار در ایران.

2

برای آیلتس چی بخونم؟ یک ماه قبل از آزمون آیلتس

اکنون یک ماه مانده به آزمون آیلتس. سوال همیشگی برای آیلتس چی بخونم؟ . در این ماه حتما برای آماده سازی خود برنامه ریزی کنید. زمانی که برای یک مهارت وقت گذاشته اید، دایره ذهنی خود را حتما برروی همان مهارت متمرکز کنید. در این یک ماه مانده به آزمون، برروی مهارت های Receptive خود یعنی مهارت های ریدینگ آیلتس و لیسنینگ آیلتس تمرکز کنید. مهارت های Receptive مهارت هایی هستند که شما قدری در برابر آنها منفعل هستید. در این ماه بیشتر تمرکز خود را برروی  این دو مهارت بگذارید.

دوستانی که این مطلب را مطالعه نمودند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند  برنامه ریزی روزانه و هفتگی برای آزمون آیلتس

در این یک ماه از مهارت های Productive یا همان مهارت های اسپیکینگ آیلتس و رایتینگ آیلتس غافل نشوید. برای اینکه خیال خود را در مورد این مهارت ها راحت حتما حتی اگر یک بار هم که شده ،Feedback یک استاد متخصص آزمون آیلتس را در این زمینه جویا شوید. از اعتماد به نفس کاذب در این دو مهارت بپرهیزید. بسیاری از دانشجویان آیلتس در تماس هایشان با من از آمادگی کامل خود در زمینه رایتینگ و اسپیکینگ سخن می گویند. بعد از ارسال یک نمونه رایتینگ و اسپیکینگ،  تازه متوجه می شوند که در زمینه این دو مهارت دچار آسودگی خاطر کاذبی بوده اند.

یک ماه زمان بسیار خوبی برای گرفتن مشاوره در زمینه مهارت اسپیکینگ آیلتس و رایتینگ آیلتس از یک متحصص آزمون آیلتس می باشد. حتما به نکات ارائه شده توسط استاد مربوطه گوش فرادهید و در این مدت یک ماه به آن عمل کنید.

در این مدت یک ماه حتما سعی برنامه آماده سازی خود برای آیلتس را به یک routine تبدیل کنید. یعنی هرروز در ساعات مشخص و زمان های معین مهارت های مشخصی را تمرین نمایید. بنا به تجربه شخصی من در مدت 10 ساله دوره های آمادگی آیلتس در یک ماه مانده به آزمون هیچ چیز به اندازه نظم و ترتیب در مطالعه شما به شما آرامش و حس اعتماد به نفس نمی دهد.

3

برای آیلتس چی بخونم؟ دو تا سه ماه مانده به آزمون آیلتس

برای آیلتس چی بخونم؟ اکنون دو تا سه ماه مانده به آزمون. بهترین و مناسب ترین پیشنهاد من به شما انگلیسی کردن محیط خود می باشد. یعنی سعی کنید محیط اطراف خود را به محیطی انگلیسی تبدیل کنید. به جای دیدن سریال های بی کیفیت ترکی، برنامه تلویزیون و رادیوی خود را برروی برنامه های مستند با لهجه بریتیش، سریال های بریتانیایی، اخبار و فایل های BBC English Learn تنظیم نمایید. اگر قصد گذراندن وقت با دوستانتان را دارید با دوستانی وقت بگذارید که بتوانید مرتبا با آنها انگلیسی صحبت کنید. اگر به فوتبال علاقه مند هستید، سعی کنید فوتبال مورد علاقه خود را از کانال های انگلیسی زبان مشاهد کنید.به جای خواندن اخبار روز به زبان فارسی، سعی کنید روزنامه های انگلیسی مطالعه نمایید. شاید بپرسید تاثیر این کار در چیست؟ مهمترین تاثیر این مساله جلوگیری از حس fatigue یا خستگی مفرط ناشی از مطاله خشک و سنگین برای آزمون آیلتس است. اگر مدام برای مهارت های آزمون آیلتس تمرکز کنید، احساس خستگی به سراغ شما خواهد آمد و تاثیر آن یک ماه مانده به آزمون و یا کمتر مشخص می گردد.

محصولی در سایت سرزمین دانش در قسمت منابع لیسنینگ آیلتس موجود است تحت عنوان پکیج تقویت لیسنینگ آیلتس که شامل اخبار های BBC و ABC می باشد به همراه متن که شامل موضوعاتی می باشد که بسیار در لیسنینگ آیلتس تکرارشده است. در این مدت می توانید شروع کنید به گوش دادن به آنها.

علاوه بر فراهم کردن محیط انگلیسی پیرامون خود، شروع کنید به انجام تست های آزمون آیلتس ( IELTS Practice Tests ). لازم نیست که در این مرحله تست ها را برروی زمان بزنید. صرفا برای آشنایی با حال و هوای آزمون آیلتس. زمانی که با این حال و هوا آشنا شدید و اعتماد به نفستان افزایش یافت، تست ها را در وقت خود و با محدودیت زمانی بزنید.

دوستانی که این مطلب را مطالعه نمودند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند  چگونه یک میلیارد لغت برای آیلتس حفظ کنیم؟

ببینید که در کدام قسمت های آزمون های آزمایشی مشکل دارید. دقیقا مشخص کنید که کدام سوالات بیشترین نمرات را از شما کسر نموده است. به آنها وقت بیشتری اختصاص دهید. در اینترنت به دنبال راه حل و نکات آموزشی در زمینه نقطه ضعف خود باشید.

در این مرحله شما وقت مناسبی را برای در اختیار گرفتن یک IELTS tutor یا استاد متخصص آزمون آیلتس. در انتخاب استاد بسیار سختگیر باشید. ترجیحا استادی را انتخاب نمایید که حتما تجربه تحصیل در یکی از دانشگاه های بریتانیا را داشته باشد. با تحصیل در دانشگاه های بریتانیا استاد شما با چهارچوب های سیستم بریتیش آشنا می باشد. این مساله مخصوصا در رایتینگ آیلتس و اسپیکینگ آیلتس به شدت به شما کمک می کند.

در صورتی تمایل دارید با یک استاد تحصیل کرده از دانشکاه های بریتانیا کار خود را شروع کنید به بخش آموزش آنلاین آیلتس سرزمین دانش مراجعه فرمایید. اولین شرط همکاری تیم سرزمین دانش با اساتید محترم آیلتس، داشتن تحصیلات تکمیلی حتی به مدت یک سال، در یکی از دانشگاه های بریتانیا می باشد. قبل از شروع همکاری با ما، حتما یک جلسه آزمایشی با ما داشته باشید. از مزیت کار با مجموعه سرزمین دانش، داشتن گارانتی اثربخشی دوره های آموزش آیلتس می باشد. در صورتی که در هر جلسه آموزشی رضایت خاطر 100% شما فراهم نشود، کل مبلغ آن جلسه بدون هیچ پیش شرطی به شما بازگردانده خواهد شد.

آموزش آیلتس

و توصیه آخر من به شما دوستان عزیزم، برای موفقیت در آزمون آیلتس باید دید بریتیش به موضوع داشت. به جای اتلاف وقت و سرکشی به سایت های مختلف و منابع مختلف، یک Routine برای خود تعریف کنید. یک سایت و یا یک منبع خاص را که به شما کمک بسیاری میکند را انتخاب کنید و هرروز با آن در تماس باشید. از این شاخه به آن شاخه پریدن پرهیز کنید. حتما برای خود برنامه و Plan داشته باشید. Fail to Plan is Plan to fail. نداشتن یک برنامه در اصل داشتن برنامه برای شکست می باشد.

در صورت برخورد با هرمشکلی در روند موفقیت در آزمون آیلتس تا سرحد توانم در خدمتگزاری شما دوستان عزیز می باشم. چنانچه نیازمند به مشاوره در آزمون آیلتس من علیرضا فرشادفر در خدمت شما بزرگواران خواهم بود. اظلاعات تماس با من در قسمت تماس با ما موجود می باشد. خدمتگزاری به شما دوستانم افتخار بزرگی برای من خواهد بود.

برای رای دادن باید عضو سایت باشید

علیرضا فرشادفر

مدیر سایت سرزمین دانش، مدرس آزمون آیلتس با بیش از 10 سال سابقه تدریس، MBA از دانشگاه منچستر، بنیانگزار آیلتس سیستماتیک در ایران

دریافت آموزش های رایگان  متفاوت آزمون آیلتس به همراه هدایای آموزشی باورنکردنی آزمون آیلتس
به جمع 43500 نفره اعضا سرزمین دانش بپیوندید