تقویت مهارت ریدینگ آیلتس ، استراتژی مهندسی معکوس برای کسب ریدینگ ۷ و بالاتر

تقویت مهارت ریدینگ آیلتس ، استراتژی مهندسی معکوس برای کسب ریدینگ ۷ و بالاترReviewed by استاد فرشادفر، فارغ التحصیل از دانشگاه منچستر بریتانیا on Jun 26Rating: 5.0تقویت مهارت ریدینگ آیلتس ، استراتژی مهندسی معکوس برای برای کسب ریدینگ 7 و بالاتراستراتژی مهندسی معکوس برای تقویت مهارت ریدینگ آیلتس برای کسانی که تمام استراتژی های موفقیت در ریدینگ آیلتس را امتحان کرده اند و هنوز نمی توانند در آزمون ریدینگ آیلتس نمره 7 را کسب نمایند. یکی از بهترین استراتژی های موجود در منابع Reading Ielts.

دوستان عزیزم کلیه راه ها و متدهای تقویت مهارت ریدینگ آیلتس را آزموده اند و شاید نتیجه باید و شاید را نگرفته باشند. متد مهندسی معکوس برای این دسته از دوستان بسیار کارساز است. دوستان لطفا این روش را امتحان کنند و در صورت کسب موفقیت در ریدینگ آیلتس لطفا تجربیات خودشان را با ما و دیگر دوستان به اشتراک بگزارند.

alireza farshadfar - تقویت مهارت ریدینگ آیلتس ، استراتژی مهندسی معکوس برای کسب ریدینگ ۷ و بالاتر علیرضا فرشادفر
نویسنده مقاله

تقویت مهارت ریدینگ آیلتس ، مختصری در مورد ریدینگ آیلتس

دوستان در ابتدای این مقاله برای تقویت مهارت ریدینگ آیلتس باید ساختار آزمون ریدینگ آیلتس را بهتر بشناسیم. آزمون ریدینگ آیلتس شامل سه متن یا Passage می باشد. که در مدت محدود یک ساعت باید به آنها پاسخ داد. تعداد سوالات 40 عدد می باشد. 

مشکل اصلی دوستان در آزمون ریدینگ آیلتس کمبود وقت و عدم توانایی مدیریت زمان است. بسیاری از دانشجویان من، Passage آخر را با کمبود وقت و اکثرا به صورت کاملا شانسی و تصادفی پاسخ می دهند. چیزی که باعث عدم موفقیت در ریدینگ آیلتس می شود.

در ادامه مختصری راجع به علل و عوامل کمبود وقت دوستان در آزمون ریدینگ آیلتس می پردازیم.

تقویت مهارت ریدینگ آیلتس ، عامل اول دخیل در کمبود وقت در آزمون ریدینگ وعدم موفقیت در ریدینگ آیلتس

همانطور که قبلا گفته شد اکثر دانشجویان در آزمون ریدینگ آیلتس دچار کمبود وقت می شوند. در طول سابقه تدریس من و آمارگیری جامعه آماری دانشجویان من به این نتیجه رسیده ام.  علت کمبود وقت در آزمون ریدینگ آیلتس و عدم موفقیت در ریدینگ آیلتس به دو بخش اساسی تقسیم می شوند.

با وجود دانستن متدهای مختلفی برای پیداکردن جواب سوالات ریدینگ ایلتس در متون مانند Skan کردن و Skim کردن بسیاری از دانشجویان هنوز در پیدا کردن جواب سوالات مناسب در متون دچار مشکل هستند. برای علل این مسئله دو مورد دخیل هستند. یکی از دلایل آمار بسیار پایین مطالعه و خواندن کتاب و متون چاپی در بین ایرانیان است. عموما ایرانیان از سرعت خواندن پایین رنج می برند و این مسئله گریبانگیر دانشجویان آزمون آیلتس در بخش آزمون ریدینگ نیز می باشد که باعث عدم موفقیت در ریدینگ آیلتس می شود.

به عنوان راهکار نیز افزایش ساعات مطالعه مخصوصا مجلات و متون آکادمیک برای دانشجویان آیلتس آکادمیک و روزنامه های دارای تبلیغات برای دانشجویان آیلتس جنرال را می توان پیشنهاد کرد. البته صرفا خواندن به تنهایی کافی نیست. امروز حرف از متدی است به نام خواندن موثر یا Active Reading که به معنی خواندن پویا به معنی خواندن به همراه مطالعه لغات جدید و انجام تمرین های اسکن و اسکیم و متدهای دیگر تندخوانی برای آزمون ریدینگ آیلتس می باشد. 

تقویت مهارت ریدینگ آیلتس ، عوامل دوم دخیل در کمبود وقت در آزمون ریدینگ

2

دانش ناکافی لغات و اصطلاحات جدید در ریدینگ آیلتس

مشکل دوما که بسیاری از دانشجویان را در ایران رنج می دهد عدم دانش ناکافی برای لغات آیلتس می باشد. به همین دلیل در متون ریدینگ آیلتس با کلمات جدیدی روبرو می شوند که شاید همین مسئله سد راهی برای یافتن جواب های صحیح به سوالات ریدینگ می باشد.

این مساله به قدری مهم و چالش برانگیز است که بسیاری از اساتید آیلتس آزمون ریدینگ ایلتس را آزمون لغت یا Vocabulary می دانند و من نیز این مساله را به شدت تایید می کنم. برای این مساله باید به شکل حرفه ای و آکادمیک لغات جدید را برای آزمون ریدینگ آیلتس فرابگیرید. دانشی که بسیاری از دوستان از آن غافل هستند و فکر می کنند فراگیری لغات جدید به معنی حفظ و یادگیری 504 لغت جدید برای آیلتس و یافتن معنی انها در دیکشنری می باشد.

دوستانی که این مطلب را مطالعه نمودند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند  افزایش سرعت خواندن برای ریدینگ آیلتس

به زودی مقاله ای در این زمینه در سرزمین دانش منتشر خواهم کرد تا دوستان عزیزم متوجه این اشتباه تاریخی ما در زمینه فراگیری لغات کاربردی آیلتس شوند. اشتباهی که متاسفانه توسط تعدادی از سودجویان صنعت آیلتس مورد تبلیغ و گسترش قرار می گیرد.

تقویت مهارت ریدینگ آیلتس

تقویت مهارت ریدینگ آیلتس ، متد مهندسی معکوس جهت افزایش سرعت و راندمان در ریدینگ آیلتس

و اما مهمترین قسمت این مقاله که شما دوستان عزیزم را با متدی جدید جهت افزایش سرعت و راندمان و دقت در آزمون ریدینگ آیلتس و موفقیت در ریدینگ آیلتس آشنا می کنم.

در این متد برخلاف آنچه که تاکنون انجام می دادید. جواب سوالات ریدینگ مورد نظر را جلوی خود قرار دهید. شاید سوال برای شما دوست عزیز پیش بیاید که ما همیشه تمرین می کردیم که جواب ها را در متن ریدینگ پیدا کنیم، اکنون که جواب ها در جلوی روی ماست دیگر تمرین ما چه اثری خواهد داشت؟

در این متد تمرکز ما برروی پیداکردن جواب نیست. تمرکز ما برروی پیداکردن مکان صحیح جواب ها در متن و آشنایی با سیستم Paraphrasing می باشد. یعنی عملا مشاهده کنیم که چگونه یک گروه از کلمات به عنوان کلمات کلیدی قرار می گیرد.

برای تمرین در گزینه اول، یعنی پیداکردن جای صحیح جواب ها، به این مساله به دقت توجه نمایید. متدهای آموخته شده قبلی خود را به کار گیرید و ببینید آیا این متدها شما را به جواب می رساند؟ اگر این طور نیست، استراتژی و متدهای خود را بازبینی کنید. سریع ترین متدها و استراتژی ها را در این روش مورد آزمایش قرار دهید.

دوستانی که این مطلب را مطالعه نمودند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند  تکنیکهای reading آیلتس، نکات مهم سوالات Matching Headings

برای مورد دوم دقت کنید و به شکل عملی مشاهده نمایید که چگونه بعضی از کلمات مترادف به جای کلمات کلیدی در سوال در پاسخ ها مورد استفاده قرار می گیرند. با تمام وجود سیستم Paraphrasing را درک کنید و مورد بررسی و آزمایش قرار دهید.

مدت زمان انجام متد مهندسی معکوس برای  تقویت مهارت ریدینگ آیلتس

سیستم مهندسی معکوس را به مدت 15 روز با تمام مواردی که قبلا گفته شد، مو به مو ،مورد آزمایش قرار دهید و بعد از این مدت اولین تست ریدینگ خود را انجام دهید. خواهید دید که چه معجزه ای در سرعت پاسخ گویی شما در آزمون ریدینگ آیلتس اتفاق خواهد افتاد. نمرات خود را با نمرات قبلی مورد ارزیابی قرار دهید. سپس یک استراتژی جدید برای خود انتخاب نمایید و به آن پایبند باشید. با انجام مراحل فوق موفقیت در ریدینگ آیلتس را تجربه خواهید کرد.

محصولات پیشنهادی اساتید سرزمین دانش برای تقویت مهارت ریدینگ آیلتس

برای آشنایی با بهترین و موثرترین محصولات ریدینگ آزمون آیلتس برروی تصویر زیر کلیک نمایید.

منابع ریدینگ آیلتس

موفقیت در ریدینگ آیلتس حتمی است.

برای رای دادن باید عضو سایت باشید

علیرضا فرشادفر

مدیر سایت سرزمین دانش، مدرس آزمون آیلتس با بیش از 10 سال سابقه تدریس، MBA از دانشگاه منچستر، بنیانگزار آیلتس سیستماتیک در ایران

دریافت آموزش های رایگان  متفاوت آزمون آیلتس به همراه هدایای آموزشی باورنکردنی آزمون آیلتس
به جمع 43500 نفره اعضا سرزمین دانش بپیوندید