اصول نوشتن writing |چرا ایرانیان علیرغم تلاش زیاد در رایتینگ آیلتس موفق نیستند؟

اصول نوشتن writing |چرا ایرانیان علیرغم تلاش زیاد در رایتینگ آیلتس موفق نیستند؟Reviewed by استاد فرشادفر مدرس آیلتس فارغ التحصیل دانشگاه منچستر on Jun 26Rating: 4.0اصول نوشتن writing |چرا ایرانیان علیرغم تلاش زیاد در رایتینگ آیلتس موفق نیستند؟اصول نوشتن writing چرا ایرانیان با وجود تلاش بسیار زیاد همچنان در رایتینگ آیلتس نمی توانند نمرات بالا را کسب نمایند؟ مشکل از کجاست؟ در این مقاله استاد فرشادفر روش صحیح آموزش رایتینگ آیلتس را برای کسب نمرات بالا به شما دوستان عزیز آموزش می دهد.

اصول نوشتن writing آیلتس مقاله ای است که در جهت نیاز آیلتس آموزان ایرانی تهیه شده است. هر روز تعداد زیادی از هموطنان من بخاطر عدم آگاهی در مورد نحوه نوشتن رایتینگ آیلتس، هزینه و از آن مهمتر وقت خود را در مراکز متعدد آزمون آیلتس از دست می دهند. امیدوارم این مقاله هرچند بسیار کوچک بتواند هموطنان عزیزمان را در زمینه رایتینگ آیلتس یاری نماید. خواهش می کنم در صورتیکه این مقاله را مفید دانستید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

photo 2017 04 20 12 28 10 - اصول نوشتن writing |چرا ایرانیان علیرغم تلاش زیاد در رایتینگ آیلتس موفق نیستند؟ A.Farshadfar
Writer of the article

در ابتدا قصد دارم این مقاله را با تجربه ای از زندگی دانشجویی خودم در دانشگاه منچستر با شما دوستان به اشتراک بگذارم. فکر می کنم این تجربه زیربنای این مقاله را تشکیل می دهد.

در سال 2008 در مقطع فوق لیسانس در رشته MBA در ترم اول در دانشگاه منچستر مشغول درس خواندن بودم. در یکی از دروس استاد پروژه ای را در یک صفحه A4 تایپ شده به ما داد. قرار شد این پروژه را انجام داده و فردای آن روز به استاد تحویل دهیم. ساعت 5 بعدالظهر بود. آخرین کلاس آن روز من. غرور خاصی همراه من بود. من ترم اول در یکی از دانشگاه های مطرح دنیا بورسیه شده بودم. استاد کاری را که باید انجام می دادیم را در دو صفحه A4 تحویل ما داد. به خود قول دادم که تمام سعیم را بکنم تا در آن پروژه در کلاسمان شاگرد ممتاز شوم.

تا ساعت 7 عصر در اتاق انجام پروژه مشغول بحث و گفتمان بودیم. ساعت 7 تمام دوستان پروژه را تمام کردند و به خانه هایشان رفتند. من تصمیم گرفتم تمام تلاشم را بکنم تا از همه آنها بهتر باشم. تا صبح در دانشگاه مشغول جمع آوری مطلب از اینترنت بودم.قابل توجه دانشجویان در ایران دانشگاه های بریتانیا چیزی به اسم تعطیلی ندارند. یعنی تا صبح باز هستند. البته همین کارهایشان هست که باعث عقب افتادگیشان شده!!!

اصول نوشتن writing

صبح آن روز بعد از صرف یک قهوه تمام مطالبم را زیر بغل بسیار خوشحال و غرور آمیز به سمت کلاس رفتم. هر کدام از دوستانم را که می دیدم سنگینی مطالب جمع آوری شده را به رخش می کشیدم. منتظر استاد شدیم. هر کدام از ما پروژه های انجام شده را به استاد نشان می دادیم. من سعی کردم آخرین نفر مطالبم را به استاد نشان دهم. زیرا می دانستم استاد من را تشویق خواهد کرد. نوبت من شد با سنگینی غرور آمیزی مطالبم را به استاد دادم. قبل از آن تمام هم کلاسی های انگلیسیم نهایت در سه برگه A4 پروژه هایشان را به استاد می دادند و استاد آن ها را مورد لطف خود قرار میداد. پیش خودم گفتم ما کجا و شما کجا؟؟؟

دوستانی که این مطلب را مطالعه نمودند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند  پنج اشتباه مهلک در آزمون آیلتس

نوبت من که شد با حس غرور آمیزی مطالب سنگین و رنگین خود را روی میز استاد گذاشتم. استاد نگاه عجیبی به من انداخت و مطالب را یک به یک ورق زد. منتظر بودم هرآن استاد بلند شود و من را تشویق کند.برگه آخر را که مطالعه کرد در قسمی خالی این جمله را نوشت.   JUST A HEADACHE (فقط یک سردرد است...)

اصول نوشتن writing

اصول نوشتن writing

بعد با حس مغرورانه ای به استاد نگاه کردم و گفتم: استاد من تا ساعت 5 صبح در دانشگاه ماندم در حالیکه تمام دوستانم ساعت 7 عصر اینجا را ترک کردم. این بار با عکس العمل جالبتری از استاد مواجه شدم. گفت یادم باشد نمراتی نیز به علت نداشتن مدیریت زمان از تو کم کنم!!! دوست داشتم در آن لحظه ...

مطمئن هستم این حس را تمام هموطنانی که با اعتماد به نفس زیاد منتظر نمره 8 در آزمون رایتینگ آیلتس هستند. اما در روز اعلام نتیجه با نمره 5 مواجه می شوند درک می کنند. Just a headache...  این مساله به مدت یک سال برای من اتفاق می افتاد. تا یاد گرفتم که با سیستم بریتیش خود را وفق دهم. اما علتی که این تجربه را در اینجا با شما دوستان عزیزم به اشتراک گذاشتم. این تجربه مشترکی برای من و اصول نوشتن writing شما دوستان می باشد. من بعد از یک سال یاد گرفتم برای موفقیت باید کاری را انجام دهم که از من خواسته شده است. نه کاری که دوست دارم انجام دهم. بعد از یک سال یاد گرفتم که برای موفقیت در سیستم بریتیش باید همه چیز را ساده ببینم. یاد گرفتم که در نزدیک ترین جاها به دنبال اسرار های آموزشی باشم. یاد گرفتم در سیستم بریتیش در پس هر کلمه ای رازی نهفته و از هیچ کلمه ای نباید راحت گذشت.

اصول نوشتن writing آیلتس درس اول کلمه task به چه معنی است؟

پیش تر گفتم که در سیستم بریتیش در پس هر کلمه ای رازی نهفته. همچنین گفتم برای موفقیت در آزمون آیلتس که برپایه سیستم بریتیش می باشد باید به هر کلمه عمیق تر بنگریم.​ خوب موضوع بحث ما اصول نوشتن writing می باشد. یک بار با دقت با هم کلمات را بررسی می کنیم. IELTS Writing Task 2  و IELTS Writing Task 1 

خوب دوستان می خواهم شما را با یکی از بزرگترین رازهای موفقیت در آزمون رایتینگ آیلتس آشنا کنم. آیا تا کنون فکر کرده اید که چرا عنوان آزمون رایتینگ آیلتس writing task 2 و یا writing task 1 می باشد؟

چرا از کلمه task استفاده شده است؟؟؟ چرا نمی گوییم ielts writing test یا چرا نمی گوییم IELTS writing project باورتان بشود یا نشود مشکل 99% ایرانیان در آزمون رایتینگ آیلتس ندانستن این سوال است که چرا کلمه task ?? چرا به جای Writing task 2 نمی گوییم writing exercise 2 ???

دوستانی که این مطلب را مطالعه نمودند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند  ۱۷ قانون طلایی برای کسب نمره بالا در رایتینگ آیلتس آکادمیک

سعی کردم بهترین مفاهیمی که در مورد task در اینترنت موجود می باشد را در قالب تصویر به شما نشان دهم.

اصول نوشتن writing

اصول نوشتن writing

اصول نوشتن writing

اصول نوشتن writing

اصول نوشتن writing

اصول نوشتن writing

اصول نوشتن writing | بیشترین امتیازی که ایرانیان از دست می دهند نمره TR می باشد.

خوب اکنون که تا اندازه ای با مفهوم Task آشنا شدیم بگذارید توجه شما دوستان را به زیر پاسخنامه رایتینگ آیلتس شما جلب کنم.​

اصول نوشتن writing

اصول نوشتن writing

در انتهای پاسخنامه علامات اختصاری وجود دارند. که هر اگزمینر جلوی آنها نمراتی را درج می نماید. در نهایت نمره این 4 گزینه را با هم جمع کرده و میانگین گرفته و نمره نهایی رایتینگ تسک دو آیلتس شما تععین می شود. اولین و مهمترین آنها TR می باشد. TR علامت اختصاری Task response می باشد. مشکلی که اکثرا هم وطنان ما در آن نقطه ضعف دارند. منظور پاسخ صحیح یا به نوعی اتمام تسک به صورتی که از ما خواسته که انجام دهیم. یعنی آیا ما 100 درصد کارهایی را که در تسک از ما خواسته شده را انجام داده ایم؟؟؟

این مورد همان قسمتی است که با وجود نوشتن پاراگراف های فوق العاده و استفاده از کلمات بسیار عالی در حالیکه منتظر نمره 8 هستیم، نمره 5....

علامات اختصاری دیگر CC Cohesion and corelation می باشد. به معنی ارتباط منطقی تمام قسمت های رایتینگ ما و مربوط بودن منطقی آنها با هم. علامت LR lexical resource یا استفاده از دامنه گسترده و غیرتکراری و متفاوت لغات آیلتس و جملات و اصطلاحات می باشد. ور در نهایت GRA Gramar Accuracy یا دقت در استفاده از ساختارهای درست گرامری در ایتینگ آیلتس می باشد.

اینها در اصل چیزهایی هستند که از ما خواسته می شوند. تصحیح کنندگان رایتینگ ما دقیقا و تنها به همین فاکتورها به ما نمره می دهند. اگر شخصی در جایی ادعا کند که برای موفقیت در آزمون رایتینگ آیلتس باید فلان کار را انجام دهید. بلافاصله از او بپرسید که با انجام این کار کدام یک از این 4 فاکتور نمره دهی بهبود خواهند یافت. اینها در اصل فاکتورهایی هستند که به ما راهنمایی می کنند که چه چیزهایی برای موفقیت در آزمون رایتینگ آیلتس الزامی است.

اکنون که دانستیم نمره بخش TR چه مقدار تاثیرگذار است حال باید دید برای بهبود نمره بخش TR جه اقداماتی باید انجام داد؟ اولین مورد درک صحیح موضوع رایتینگ تسک دو آیلتس می باشد.

اصول نوشتن writing | نیمی از موفقیت در رایتینگ آیلتس درک صحیح موضوع است

اصول نوشتن writing

به قول گفته سقراط درک صحیح سوال نیمی از جواب است. نیمی از موفقیت در رایتینگ آیلتس درک صحیح سوال می باشد. هرآنچه را که برای کسب رایتینگ 8 و بالاتر به آن نیازمند هستید در خود سوال وجود دارد. با روش های متعددی که برای آنالیز سوالات تسک دوی رایتینگ آیلتس وجود دارد می توانید به این مهم دست یابید.

دوستانی که این مطلب را مطالعه نمودند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند  هرگز از این کلمات در رایتینگ task 2 آیلتس استفاده نکنید!

به زودی محصولی تحت عنوان اسرار رایتینگ آیلتس در سایت سرزمین دانش تولید خواهد شد که تمام روش های آنالیز موضوع و اصول نوشتن writing را به صورت آکادمیک و با دیدگاه آیلتس سیستماتیک بریتیش آموزش داده خواهد شد. دوستان در صورتیکه در کانال تلگرام سرزمین دانش @sarzaminedanesh عضو شوند زمان ارائه این محصول به آنها اطلاع رسانی خواهد شد. بدون شک با فراگیری این متدها برای همیشه با درجا زدن در رایتینگ آیلتس و کسب نمرات تکراری 5 و 6 خداحافظی خواهید کرد.

اصول نوشتن writing |دقت نکردن در موضوع رایتینگ عامل اصلی عدم موفقیت ایرانیان در رایتینگ آیلتس

اصول نوشتن writing

هرروزه تعداد زیادی از رایتینگ های آیلتس شا​گردانم برای تصحیح به ایمیل من ارسال می شود. شاید باورنکنید بیش از 95 درصد رایتینگ ها Just a headache !!!. علت اصلی عدم موفقیت ایرانیان در رایتینگ آیلتس عدم مطالعه صحیح موضوع رایتینگ آیلتس می باشد.

در بین تمام کاندیداهای آزمون آیلتس هیچ ملیتی به اندازه ایرانیان دامنه لغات فراوان ندارند. اکثرا ما ایرانیان دیکشنری های سیاری هستیم پر از محفوظات لغات کاربردی آیلتس. علت عدم موفقیت ما درک ناصحیح و شخصی موضوع رایتینگ آیلتس می باشد. ما موضوع را آنطوری که هست نمی نویسیم بلکه آنجور که فکر می کنیم بهتر است می نویسیم.

بسیاری از دوستان من از من می پرسند که برای آزمون رایتینگ آیلتس تسک دو باید با زبان آکادمیک بنویسیم یا با زبان جنرال. تمام راهنمایی هایی که در مورد اصول نوشتن writing ما وجود دارد در   متن سوال موجود می باشد.

به عنوان مثال به موضوع رایتینگ تسک دوی آیلتس در زیر توجه نماید.

Some people think that all teenagers should be required to do unpaid work in their free time to help the local community. they believe this would benefit both the individual teenager and society as a whole. Do you agree or disagree?

به این موضوع با دقت توجه نمایید. و فیلم زیر را با دقت تماشا کنید نکات بسیار مهمی در این ویدیو به شما آموزش داده خواهد شد.

اصول نوشتن writing
سرویس تصحیح رایتینگ آیلتس سرزمین دانش

فرم تصحیح رایتینگ آیلتس سرزمین دانش

  • فرمت فایل رایتینگ باید JPG و یا Pdf باشد.
  • قیمت: 80,000 تومان
    هزینه تصحیح یک عدد رایتینگ آیلتس، آنالیز کامل،نمره دهی و ارسال کامنت کامل استاد

امیدوارم مقاله اصول نوشتن writing مورد استفاده شما دوستان بزرگوار در سایت سرزمین دانش قرار گیرد.

منبع :سایت سرزمین دانش


برای رای دادن باید عضو سایت باشید

علیرضا فرشادفر

مدیر سایت سرزمین دانش، مدرس آزمون آیلتس با بیش از 10 سال سابقه تدریس، MBA از دانشگاه منچستر، بنیانگزار آیلتس سیستماتیک در ایران

کسب نمره 7 در آزمون رایتینگ در کمترین زمان ممکن

سه کتاب معجزه گر رایتینگ آیلتس

در صورتیکه قصد گرفتن آیلتس 7 و بالاتر را دارید و فرصت زیادی تا آزمون شما  باقی نمانده است، قالب های آماده ای برای رایتینگ شما تهیه شده است که نمره رایتینگ شما را متحول خواهد کرد
دریافت آموزش های رایگان  متفاوت آزمون آیلتس به همراه هدایای آموزشی باورنکردنی آزمون آیلتس
به جمع 43500 نفره اعضا سرزمین دانش بپیوندید