بهترین راه تقویت لیسنینگ آیلتس با استفاده از متد Connected Speech

بهترین راه تقویت لیسنینگ آیلتس با استفاده از متد Connected SpeechReviewed by استاد فرشادفر مدرس آیلتس فارغ التحصیل دانشگاه منچستر on Jun 26Rating: 4.5بهترین راه تقویت لیسنینگ آیلتس با استفاده از متد Connected Speechبهترین راه تقویت لیسنینگ آیلتس امروزه بسیاری از دانشجویان ایرانی در لیسنینگ آیلتس دچار مشکل هستند. در این مقاله به متد Connected Speech اشاره میشود که با دانستن آن موفقیت چشمگیری در بخش لیسنینگ آیلتس به دست خواهد آمد. مطالعه این مقاله را به تمام دانشجویانی که در آزمون لیسنینگ آیلتس موفق نیستند، توصیه می کنم.

بهترین راه تقویت لیسنینگ آیلتس برای آیلتس آموزانی که نیاز به کسب نمره 7 دارند چیست. اکثر آیلتس آموزان بارها تلاش کرده اند در آزمون لیسنسنگ آیلتس موفق شوند. بعد از چندین بار شرکت در آزمون آیلتس همچنان در بخش لیسنسنگ آیلتس نمره 5.5 و یا 6 را می گیرند.

در این مقاله به جنبه ای از آزمون لیسنینگ آیلتس می پردازیم که هنوز پنهان مانده است و در مورد آن هیچ صحبتی نشده است.

در این مقاله به Connected Speed و ارتباط آن با عدم موفقیت در لیسنینگ آیلتس در بین دانشجویان ایرانی می پردازیم.

بهترین راه تقویت لیسنینگ آیلتس | مشکل در تلفظ باعث عدم موفقیت در لیسنینگ آیلتس می شود

بسیاری از دانشجویان آزمون آیلتس که در بخش لیسنینگ آیلتس دچار مشکل هستند، نا خواسته مشکل در بخش تلفظ صحیح یا Pronunciation دارند​.

بهترین راه تقویت لیسنینگ

به عبارت دیگر زمانی که ما با شیوه تلفظ صحیح زبان انگلیسی دچار مشکل هستیم، مطمئنا کلمات و جملات انگلیسی را نیز به شیوه صحیح نمی شنویم. مشکل در بخش تلفظ به قسمت های زیر تقسیم می شوند.

  1. رابطه ضعیف بین اصوات کلمات یا Sounds و  املای کلمات Spelling
  2. مشکل با ریتم Rythem و تنظیم آن در جملات
  3. تلفظ متفاوت کلماتی که صدای یکسانی دارند مخصوصا در تلفظ بریتانیایی و آمریکایی
  4. تغییر در اصوات کلمات وقتی که در Connected Speech تلفظ می شوند.

بزرگترین مشکل در لیسنینگ آیلتس دانشجویان ایرانی مشکل Connected Speech می باشد. این مشکل باعث می شود که معنی قسمتی از اظلاعات و یا تمام آن را در لیسنینگ را متوجه نشوند.

Connected Speech چیست؟

Connected Speech موردی است که برای اتصال دو یا چند کلمه در زبان انگلیسی شیوه تلفظ و بیان آنها متفاوت می شود.​ برای روشن تر شدن موضوع به تصویر زیر توجه نمایید.

بهترین راه تقویت لیسنینگ

بهترین راه تقویت لیسنینگ

در تصویر فوق کلمات Did he به دلیل Connected Speech به diddy تبدیل می شود. صدای شنیده شده از دو کلمه Did he به دی دی تبدیل می شود. در این صورت دانشجوی ما در آزمون لیسنینگ آیلتس می گوید من معنی کلمه Diddy را نمی دانم. شاید باورتان نشود بیش از 70 درصد مشکلات دانشجویان ایرانی آزمون لیسنینگ در Connected Speech می باشد.

در Connected Speech بسیاری از صداهای حروف حدف می شوند. بسیاری دیگر با حرف بعدی ادغام میشوند. بهترین راه تقویت لیسنینگ آیلتس ، برای کسانی که تمام راه ها را امتحان کرده اند و هنوز در لیسنینگ آیلتس موفق نیستند، کسب دانش در زمینه Connected Speech و تمرین کردن روش هایی است که بر آن غلبه کرد.

انواع Connected Speech کدامند؟

1

تضعیف صداهای Vowels یا حروف صدادار در جمله

تمام حروف صداداری که قبلا مورد تاکید و Stressed بودند هنگامی که به حرف دیگری برخورد می کنند، ضعیف تلفظ می شوند و به صدای Schewa یا شوا (صدایی بین ا با فتحه و ا با کسره و ا با ضمه) تبدیل می شوند.

بهترین راه تقویت لیسنینگ

بهترین راه تقویت لیسنینگ

به مثال زیر توجه نمایید...

?what are you doing

در این مثال صدای you از /ju:/ تبدیل می شود  به /jə/ از " یو " تبدیل می شود به ی

. talk to him

در اینجا to تبدیل می شود از /tu:/ به /tə/ از "توو" به  " ت "

A pocket of MONEY

در این مثال صدای OF از /ɒv/ به /əv/ تغییر می کند.

2

حذف بعضی از صداها در جملات

بسیاری از صداها به دلیل صرفه جویی در زمان امروزه حذف می شوند. بسیاری از دانشجویان کلمه Probably را می شناسند. این کلمه خیلی از جاها صدای /prɒlɪ/ می دهد.

دوستانی که این مطلب را مطالعه نمودند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند  ۴ راهکار برای افزایش آیلتس ۶ به آیلتس ۷

یا شاید کلمه Next را بشود مثال زد که تلفظ آن می شود، /neks/ به جای /nekst/ .

در اینجا شاید متوجه شوید که بهترین راه تقویت لیسنینگ آیلتس حفظ کردن کلمات جدید نمی باشد. قدری باید ریشه مشکلات را عمیق تر و تخصصی تر مورد بررسی قرار دهید.

3

تغییر در تلفظ حروف به دلیل راحتی بیشتر و صرفه جویی در زمان

بسیاری از صداها به دلیل راحتی سخنگویان حذف می شوند و یا جور دیگری تلفظ می شوند.

به مثال زیر توجه نمایید.

.There are ten books in the box

به تلفظ Ten Books خوب توجه کنید. Tem Books .گویی بسیاری از افراد برای راحت تر تلفظ کردن به جای صدای Ten books راحت ترند که بگویند Tem books

4
اضافه شدن صداهای جدید به صداهای قبلی

زمانی که حرف آخر بعضی کلمات بی صدا باشند و حروف بعد آن صدا دار باشند ، صداهای جدیدی مانند / j /, / w / یا / r / به صداهای قبلی اضافه می شوند.

به مثال های زیر توجه نمایید.

.Law(r)and order

در اینجا صدای اضافه r به صداهای قبلی اضافه می شود.

.We / j / agree

در اینجا صدای j به صداهای قبلی اضافه می شوند.

I’ll do/ w/it

در اینجا صدای اضافه w به صدای قبلی اضافه می شود.

بهترین راه تقویت لیسنینگ

بهترین راه تقویت لیسنینگ

بهترین راه تقویت لیسنینگ آیلتس سخن پایانی

بهترین راه تقویت لیسنینگ آیلتس روشی است که شما را به نتیجه برساند. متاسفانه تمام آموزش های موجود در مورد لیسنینگ آیلتس مربروط به Pre listening یا قبل از آزمون لیسنینگ می باشد. مثلا باید Predict کنیم یا سوالات را پیش بینی کنیم. یا کلمات کلیدی را سوالات پیدا کنیم. در آموزش های موجود کمتر به Post Listening یا تکنیک های درست شنیدن پرداخته می شود.​

امروزه به بسیاری از آیلتس آموزان به اشتباه مشاوره می دهند که بهترین راه تقویت لیسنینگ آیلتس انجام تست های مختلف لیسنینگ می باشد. به علاوه به آنان می گویند که بعد از هر تست به اشتباهات خود پی ببرند.

دوستانی که این مطلب را مطالعه نمودند، از محصولات زیر نیز استقبال کرده اند  برای آیلتس از کجا شروع کنم؟

انجام تست های لیسنینگ آزمایشی بسیار مفید می باشد. اما اگر بعد از تمام تست ها نمره آیلتس آموزان نمره 5 و 5.5 باشد چاره چیست؟ به نظر بنده حتما یک یا دو تست باید آیلتس آموزان در نظارت کامل استاد خود یک تست لیسنینگ را انجام دهند.

بهترین راه تقویت لیسنینگ
توصیه آخر برای تقویت لیسنینگ آیلتس

توصیه آخر من به تمام شما دوستان عزیزم برای تقویت لیسنینگ آیلتس Micro Listening می باشد.

Micro Listening به معنی گوش دادن به یک و نهایت دو جمله به تنهایی است. بعد از هر بار شنیدن آن جمله، آن جمله را دو باره گوش دهید. بعد آن را با جمله واقعی موجود در فایل صوتی مطابقت نمایید. ببینید آیا شما آن جمله را به درستی شنیده اید؟ آیا Connected Speech ها باعث نمی شوند ما کلمات و اصوات را به اشتباه بشنویم؟

بهترین راه تقویت لیسنینگ آیلتس شنیدن البته Active listening می باشد. در Active Listening به جای اینکه یک ساعت به یک اخبار انگلیسی یا یک فیلم مستند انگلیسی گوش دهیم، به جای آن 15 دقیقه گوش می دهیم اما چندین بار با در نظر گرفتن Connected Speech.

در Active Listening کلیه کلمات جدید و عبارات جدید را بررسی می کنیم. معنی آنها پیدا می کنیم و لغات آیلتس را در جایی یادداشت می نماییم.

برای آشنایی بیشتر با Connected Speech به ویدیوی آموزشی زیر مراجعه فرمایید.

بهترین راه تقویت لیسنینگ آیلتس

منبع : سایت آموزش آیلتس تضمینی سرزمین دانش

برای رای دادن باید عضو سایت باشید

علیرضا فرشادفر

مدیر سایت سرزمین دانش، مدرس آزمون آیلتس با بیش از 10 سال سابقه تدریس، MBA از دانشگاه منچستر، بنیانگزار آیلتس سیستماتیک در ایران

دریافت آموزش های رایگان  متفاوت آزمون آیلتس به همراه هدایای آموزشی باورنکردنی آزمون آیلتس
به جمع 43500 نفره اعضا سرزمین دانش بپیوندید